Smart@Business nodigt je uit om je businessmodel van een afstandje te bekijken aan de hand van het Business Model Canvas.

Dit is een strategisch managementmodel dat alle belangrijke takken van een businessmodel omvat.   Het canvas is een eenvoudige maar krachtige tool om te zien welke onderdelen in jouw businessmodel een rol spelen en hoe ze zich tot elkaar verhouden. Aan de hand van het BMC kan je zowel een nieuw bedrijfsmodel vormgeven als je bestaande businessmodel beschrijven, aanpassen én verruimen.

In 2015 belicht Smart@Business elke maand 1 van de 9 bouwstenen van het Business Model Canvas.

 

1) 27 Januari om 20u: KLANTENSEGMENTEN door Daniëlle Vanwesenbeeck

Een beschrijving van de karakteristieken van de (potentiële) klanten of klanentgroepen waar je bedrijf zich met de value propositions op richt.

Daniëlle  Vanwesenbeeck is CEO van MASTERmail, specialist in Direct Marketing Solutions. In 2012 won zij de Womed Award (Markant ism Unizo) als meest verdienstelijke vrouwelijk ondernemer van het jaar. www.mastermail.be

 

2) 24 Februari om 20u : WAARDEPROPOSITIE door Roger Heijmans

Het aanbod van je bedrijf, zowel product als service, vertaald naar waarde voor de klant.

Roger Heijmans is founder van het marketingstrategiebureau Brand New ShoesHij adviseert ondernemers bij business innovatie en vernieuwende go2market strategieën.  www.brandnewshoes.biz

 

3) 24 Maart om 20u : KANALEN door Hans Similon

De manier waarop je bedrijf in contact komt met haar klanten. Hier worden de marketing en distributie strategie beschreven.

Hans Similon is Founder & Consultant at No Id Consultancy en Chief Viking bij de prepaid mobiele provider Mobile Vikings.  http://vikingco.com/

 

4) 28 April om 20u : KLANTENRELATIES door Els Dhaeze

Het managen van de relatie tussen je bedrijf en je klanten (of klantensegmenten).

Els Dhaeze is founder van PITopia, en begeleidt zowel grotere als kleinere bedrijven en organisaties om klantgerichter te denken en te handelen www.pitopia.be   In oktober 2014 publiceerde Els Dhaeze het boek "Uit liefde voor de klant: maak al je medewerkers klantbewust" (LannooCampus).  www.uitliefdevoordeklant.be.  Maak hier kennis met Els.

 

5) 26 Mei om 20u : INKOMSTENSTROMEN door Veerle Boon

De manier waarop je bedrijf meerwaarde creëert, ofwel het verdienmodel.

Veerle Boon is Verantwoordelijke van de Startersservice van UNIZO  en Zenito Ondernemingsloket Provincie Antwerpen www.unizo.be - www.zenito.be

Ontdek hier het aanbod van UNIZO: Go4Business, Road To Action en de workshops Business Model Canvas !

 

6) 22 September om 20u : KERNACTIVITEITEN door Sander Goossens

De activiteiten die je nodig hebt om goed te kunnen presteren.

Sander Goossens is Founder van Endare, Business Transformation Through Mobility.  www.endare.be

 

7) 27 Oktober om 20u : PARTNERS door Gratienne Sioncke

De samenwerkingsverbanden met andere bedrijven die invloed hebben op het succes van je businessmodel.

Gratienne Sioncke is CEO van BORGinsole, een productielabo voor functionele inlegzolen en een podologisch centrum met focus op biomechanische analyses van topsporters en kinderen .  Zij is kersvers Winnares van de Womed Award 2014 (Markant en Unizo)- maak hier kennis met haar. http://www.borginsole.com/

 

8) 26 Januari 2016 om 20u : HULPBRONNEN door Pieter Janssens 

De kerncompetenties van je bedrijf die nodig zijn voor het uitvoeren van je business model.

Pieter Janssens is CEO van Intracto, een Digital Agency dat zich specialiseert in Online Marketing, E-Commerce en Webdesign.  www.intracto.com

 

9) 16 Februari 2016 om 20u: KOSTENSTRUCTUUR door Valérie Cambier

Dit geeft aan wat je business model kost.

Valérie Cambier is Adviseur Go4Business bij UNIZO

Ontdek hier het aanbod van UNIZO: Go4Business, Road To Action en de workshops Business Model Canvas !

 

 

Start hier

Reeds uitgezonden webinars

1
Klantsegmenten
di 27 januari

Daniëlle Vanwesenbeeck (Mastermail) spreekt over je (potentiële) klanten en klantengroepen: wie zijn ze en hoe onderscheid je ze?

2
Waardepropositie
di 24 februari

Roger Heijmans (Brand New Shoes) laat je nadenken over het aanbod van je bedrijf, zowel product als service, vertaald naar waarde voor je klant

3
Kanalen
di 24 maart

Hans Similon (Mobile Vikings) verduidelijkt de manieren waarop je bedrijf in contact komt met haar klanten.

4
Klantrelaties
di 28 april

Els Dhaeze (PITopia) neemt je mee van klantbewustzijn, over klantdenken, naar écht klanthandelen

5
Inkomstenstromen
di 26 mei

Veerle Boon spreekt  over de manier waarop je bedrijf meerwaarde creëert: hoe zit je  verdienmodel in mekaar?

6
Activiteiten
di 22 september

Sander Goossens bespreekt de activiteiten die je nodig hebt om goed te kunnen presteren.

7
Partners
di 27 oktober

Gratienne Sioncke (CEO BORGinsole, Womed Award Winnares 2014) spreekt over de samenwerkingsverbanden met andere bedrijven die invloed hebben op het succes van je businessmodel.

8
Middelen
di 26 januari

Pieter Janssens (Intracto) maakt je wegwijs in de kerncompetenties van je bedrijf die nodig zijn voor het uitvoeren van je business model

9
Kostenstructuur
di 16 februari

Valerie Cambier (UNIZO) maakt duidelijk hoe je de kostprijs van je business model berekent